Vitamine pentru păr – Rolul lor în prevenirea căderii părului

Vitamine pentru păr – Rolul lor în prevenirea căderii părului

IMPORTANTA VITAMINELOR PENTRU PĂR

Oamenii încep sa se intereseze despre suplimentarea cu vitamine și minerale ca mijloc de a preveni sau de a gestiona bolile dermatologice și, în special, căderea părului.

Răspunsul la aceste întrebări este adesea dificil, având în vedere numarul mare de dovezi contradictorii care există pe acest subiect. Există însă mai multe motive pentru a suspecta un rol al swficitului de micronutrienților în alopecia non-cicatriceală. Micronutrienții sunt elemente majore în ciclul normal al foliculului de păr, jucând un rol în turnover-ul celular, o apariție frecventă în celulele matricei din bulbul foliculului care se divid rapid.

Prevenirea alopeciei (căderii părului) este un aspect esențial al dermatologiei clinice, având în vedere  impactul semnificativ al acesteia asupra calității vieții pacienților. Rolul nutriției și al dietei în tratarea căderii părului reprezintă un domeniu de cercetare dinamic și în creștere.

 

IMPACTUL CĂDERII PARULUI

Căderea părului este o problemă comună care poate fi ameliorată cu suplimente de vitamine și minerale. Vitaminele și mineralele sunt importante pentru creșterea și funcționarea normală a celulelor și pot contribui la căderea părului atunci când acestea sunt deficitare. În timp ce suplimentarea este ușor accesibilă (cu ajutorul unui complex de vitamine pentru caderea parului), este important să știm care vitamine și minerale sunt utile în tratarea și prevenirea căderii părului.

Alopecia androgenetică (AGA), efluviul telogen (TE) și alopecia areata (AA) reprezintă cele mai comune trei tipuri de alopecie fără cicatrizare. Există mai multe motive pentru a suspecta un rol al micronutrienților în alopecia non-cicatrice. Cel mai demn de remarcat dintre acestea este că micronutrienții sunt elemente majore în ciclul normal al foliculului de păr, jucând un rol în turnover-ul celular al celulelor matricei din bulbul foliculului care se divid rapid

TIPURI DE ALOPECIE

Alopecia androgenetică (AGA), efluviul telogen (TE) sunt două tipuri comune de cădere a părului. Studiile arată că suplimentarea dietei cu un nivel scăzut de vitamina D poate îmbunătăți simptomele acestor boli. Dacă un pacient cu AGA sau TE are niveluri scăzute de fier (mai frecvent întâlnite la femei), se recomandă, de asemenea, suplimentarea. Acești pacienți cu deficit de fier ar trebui, de asemenea, să se asigure că aportul lor de vitamina C este adecvat.

Alopecia areata (AA) apare atunci când sistemul imunitar atacă foliculul de păr. Studiile au arătat o relație între AA și nivelurile scăzute de vitamina D. Vitamina D trebuie suplimentată dacă nivelurile sunt scăzute. Cu toate acestea, sunt necesare mai multe studii pentru a determina efectul suplimentelor cu fier și zinc asupra pacienților cu AA.

VITAMINE ȘI MINERALE PENTRU PREVENIREA CĂDERII PĂRULUI

Vitamina C, sau acidul ascorbic, este o vitamină solubilă în apă derivată din metabolismul glucozei. Este un antioxidant puternic care previne oxidarea lipoproteinelor cu densitate scăzută și daunele radicalilor liberi. De asemenea, acționează ca un mediator reducător necesar pentru sinteza fibrelor de colagen prin hidroxilarea lizinei și prolinei. Vitamina C joacă un rol esențial în absorbția intestinală a fierului datorită efectului său chelator și reducător, ajutând la mobilizarea fierului și absorbția intestinală [ 50 ]. Prin urmare, aportul de vitamina C este important la pacienții cu căderea părului asociată cu deficit de fier.

Vitamina D este o vitamină liposolubilă sintetizată în keratinocitele epidermice. Vitamina D obținută din dietă sau din sinteza pielii este inactivă și trebuie activată enzimatic. Nivelurile serice sunt menținute în principal prin conversia mediată de UVB a 7-dehidrocolesterolului din piele în colecalciferol, care este hidroxilat în ficat și rinichi la forma activă a 1,25-dihidroxivitaminei D [1,25(OH)2D]. Există dovezi puternice că vitamina D exercită un efect antiinflamator și imunoregulator, pe lângă rolul său important în menținerea nivelurilor serice adecvate de calciu și fosfor.

Rolul vitaminei D în foliculul de păr este evidențiat de căderea părului la pacienții cu rahitism dependent de vitamina D de tip II. Acești pacienți au mutații ale genei VDR, rezultând rezistență la vitamina D, implicând frecvent în cele din urmă alopecie totala la nivel de cap si corp.

Vitamina E este implicată în echilibrul oxidant/antioxidant și ajută la protejarea împotriva daunelor cauzate de radicalii liberi. Mai multe studii clinice au implicat discrepanța oxidant/antioxidant la pacienții cu AA, care este o boală dependentă de autoimunitate, predispoziție genetică și stres emoțional și de mediu. Aceste studii au fost revizuite, majoritatea recenzenților raportând niveluri crescute de biomarkeri de stres oxidativ și niveluri scăzute de enzime antioxidante protectoare la pacienții cu AA.

Cea mai comună deficiență nutrițională din lume este deficitul de fier, care contribuie la TE. Nivelul seric de feritină (proteina care leagă fierul) este considerat a fi un bun indicator al rezervelor totale de fier din organism și se bazează pe acesta ca indicator în studiile privind căderea părului. Cu toate acestea, nivelurile serice de feritină pot fi crescute la pacienții cu afecțiuni inflamatorii, infecțioase și neoplazice și la cei cu afecțiuni hepatice.

ÎNCĂRUNȚIRE PREMATURĂ A PĂRULUI

Deficiența câțiva micronutrienți a fost implicată în pierderea pigmentului părului, inclusiv deficiențele de feritină, vitamina D, folat, vitamina B12 și seleniu. Recomandăm screening-ul pentru aceste vitamine și minerale la pacienții care prezintă albire prematură a părului și suplimentarea ulterioară a micronutrienților deficitari
RELATED POSTS

    Pentru scopuri precum afișarea de conținut personalizat, folosim module cookie sau tehnologii similare. Apăsând Accept sau navigând pe acest website, ești de acord să permiți colectarea de informații prin cookie-uri sau tehnologii similare. Află in sectiunea Politica privind Fisierele Cookies mai multe despre cookie-uri, inclusiv despre posibilitatea retragerii acordului.. Mai multe despre cookies: www.aboutcookies.org