Important!
Magazinele NeoLife sunt în curs de unificare, motiv pentru care opţiune de comandă online este blocată.
Puteţi să utilizaţi în continuare site-ul, însă comenzile trebuie lansate pe platforma oficială www.neolifeshop.ro sau telefonic la 0727 317 047

Totul despre Vitamina D

Ce este şi ce rol are Vitamina D?

Vitamina D este un nutrient găsit în unele alimente, necesar pentru sănătate și pentru menținerea oaselor puternice. O face ajutând organismul să absoarbă calciul (unul dintre elementele principale ale osului) din alimente și suplimente. Persoanele care obțin prea puțină vitamina D pot dezvolta oase moi, subțiri și fragile, o afecțiune cunoscută sub numele de rahitism la copii și osteomalacie la adulți.

Vitamina D este importantă pentru organism și în multe alte moduri. Mușchii au nevoie de ea pentru a funcţiona, nervii au nevoie de ea pentru a transporta mesaje între creier și fiecare parte a corpului, iar sistemul imunitar are nevoie de vitamina D pentru a lupta împotriva bacteriilor și virusurilor invadatoare. Împreună cu calciul, vitamina D ajută la protejarea adulților în vârstă, de osteoporoză.

De câtă vitamină D am nevoie?

Cantitatea de vitamina D de care ai nevoie în fiecare zi depinde de vârsta ta. Cantitățile medii zilnice recomandate sunt enumerate mai jos în micrograme (mcg) și unități internaționale (UI):

Nutriţie integrală Pro Vitality+

Kal-Mag Plus D - Calciu, Magneziu şi Vitamina D3

76.41 lei Preţ informativ
Etapa de viață Recomandare*
Naștere până la 6 luni 10 mcg (400 IU)
Sugarii 7–12 luni 10 mcg (400 IU)
Copii 1–3 ani 15 mcg (600 IU)
Copii 4–8 ani 15 mcg (600 IU)
Copii între 9-13 ani 15 mcg (600 IU)
Băieți adolescenți 14-18 ani 15 mcg (600 IU)
Fete adolescente de 14-18 ani 15 mcg (600 IU)
Adulți 19-70 ani 15 mcg (600 IU)
Adulţi peste 70 ani 20 mcg (600 IU)
Adolescente gravide 15 mcg (600 IU)
Femeile gravide 15 mcg (600 IU)
Adolescente care alăptează 15 mcg (600 IU)
Femei care alăptează 15 mcg (600 IU)
*doza zilnică recomandată conform Institutului Național de Sănătate S.U.A

Ce alimente conţin Vitamina D?

Foarte puține alimente au în mod natural vitamina D.

  • Peștele gras, precum somonul, tonul și macroule sunt printre cele mai bune surse.
  • Ficatul de vită, brânza și gălbenușurile de ou oferă cantități mici.
  • Ciupercile furnizează vitamina D. În unele ciuperci care sunt disponibile recent în magazine, conținutul de vitamina D este stimulat prin expunerea acestor ciuperci la lumina ultravioletă.
  • Vitamina D se adaugă la multe cereale pentru micul dejun și la unele mărci de sucuri de portocale, iaurt, margarină și băuturi de soia (verificați etichetele)

Pe lângă alimente, corpul produce vitamina D atunci când pielea este direct expusă la soare, iar majoritatea oamenilor satisfac cel puțin o parte din nevoile lor de vitamina D în acest fel. Cu toate acestea, în ciuda importanței soarelui pentru sinteza de vitamina D, este recomandat să se limiteze expunerea pielii la lumina soarelui pentru a reduce riscul de cancer de piele. Când ieșiți la soare mai mult de câteva minute, purtați haine de protecție și aplicați protecție solară cu un SPF (factor de protecție solară).

Solarele pentru bronzat determină, de asemenea, pielea să producă vitamina D, dar prezintă riscuri similare pentru cancerul de piele.

Ce se întâmplă dacă nu am suficientă vitamina D?

Oamenii pot deveni deficienți de vitamina D, deoarece nu consumă suficient sau nu absorb suficient din alimente, expunerea lor la lumina soarelui este limitată sau rinichii lor nu pot transforma vitamina D în forma sa activă din organism.

La copii, deficiența de vitamina D provoacă rahitism, afecțiune în care oasele devin moi și îndoite. Este o boală rară, dar încă apare, în special în rândul copiilor afro-americani. La adulți, deficiența de vitamina D duce la osteomalacia, determinând dureri osoase și slăbiciune musculară.

O cantitate prea mare de Vitamina D poate fi dăunătoare?

Da, când cantitățile din sânge devin prea mari. Semnele de toxicitate includ greață, vărsături, apetit slab, constipație, slăbiciune și pierderea în greutate. Și prin creșterea nivelului de calciu din sânge, o cantitate prea mare de vitamina D poate provoca confuzie, dezorientare și probleme cu ritmul cardiac. Excesul de vitamina D poate afecta de asemenea rinichii.

Etapa de viață Limită superioară*
Naștere până la 12 luni 25-38 mcg (1.000 - 1.500 UI)
Copii între 1-3 ani 63-75 mcg (2.500 - 3.000 UI)
Copii între 4 și 8 ani 63-75 mcg (2.500 - 3.000 UI)
Copii între 9-13 ani 100 mcg (4.000 UI)
Adolescenți 14-18 ani 100 mcg (4.000 UI)
Adulți de 19 ani și mai mari 100 mcg (4.000 UI)
*conform Institutului Național de Sănătate S.U.A

  Această pagină oferă informații care nu ar trebui să ia locul consultărilor medicale. Vă recomandăm să discutați cu medicul sau dieteticianul dvs. despre utilizarea suplimentelor alimentare pentru susţinerea sănătăţii dvs.