Important!
Magazinele NeoLife sunt în curs de unificare, motiv pentru care opţiune de comandă online este blocată.
Puteţi să utilizaţi în continuare site-ul, însă comenzile trebuie lansate pe platforma oficială www.neolifeshop.ro sau telefonic la 0727 317 047

Totul despre Vitamina B12

Ce este şi ce rol are Vitamina B12?

Vitamina B12 este un nutrient care ajută la menținerea sănătăţii sistemului nervos și al celulelor sanguine. Ajută la crearea ADN-ului, a materialului genetic din toate celulele. Vitamina B12 ajută, de asemenea, la prevenirea unui tip de anemie numită anemie megaloblastică care îi face pe oameni obosiți și slăbiți.

Două etape sunt necesare pentru ca organismul să absoarbă vitamina B12 din alimente. În primul rând, acidul din stomac separă vitamina B12 de proteine la care vitamina B12 este atașată în alimente. După aceasta, vitamina B12 se combină cu o proteină făcută de stomac numită factor intrinsec și este absorbită de organism. Unii oameni au anemie pernicioasă, o afecțiune în care nu pot face factor intrinsec. Drept urmare, acestea au probleme în absorbția vitaminei B12 din toate alimentele și suplimentele alimentare.

De câtă vitamină B12 am nevoie?

Cantitatea de vitamina B12 de care ai nevoie în fiecare zi depinde de vârsta ta. Cantitățile medii zilnice recomandate pentru diferite vârste sunt enumerate mai jos în micrograme (mcg):

Nutriţie integrală Pro Vitality+

Nutriţie integrală Pro Vitality+

201.39 lei Preţ informativ
Etapa de viață Recomandare*
Naștere până la 6 luni 0.4 mcg
Sugarii 7–12 luni 0.5 mcg
Copii 1–3 ani 0.9 mcg
Copii 4–8 ani 1.2 mcg
Copii între 9-13 ani 1.8 mcg
Băieți adolescenți 14-18 ani 2.4 mcg
Fete adolescente de 14-18 ani 75 mcg
Bărbați adulți 2.4 mcg
Femei adulte 2.4 mcg
Adolescente gravide 2.6 mcg
Femeile gravide 2.6 mcg
Adolescente care alăptează 2.8 mcg
Femei care alăptează 2.8 mcg
*doza zilnică recomandată conform Institutului Național de Sănătate S.U.A

Ce alimente conţin Vitamina B12?

Vitamina B12 se găsește în mod natural într-o mare varietate de alimente de origine animală și se adaugă la unele alimente fortificate. Alimentele vegetale nu au vitamina B12 decât dacă sunt fortificate.

Puteți obține cantități recomandate de vitamina B12 consumând o varietate de alimente, inclusiv următoarele:

  • Ficat de vită și scoici, care sunt cele mai bune surse de vitamina B12.
  • Pește, carne, păsări de curte, ouă, lapte și alte produse lactate, care conțin și vitamina B12.
  • Unele cereale pentru micul dejun, drojdii nutritive și alte produse alimentare, care sunt fortificate cu vitamina B12.
  • Pentru a afla dacă s-a adăugat vitamina B12 la un produs alimentar, verificați etichetele produsului.

Ce se întâmplă dacă nu am suficientă vitamina B12?

Deficitul de vitamina B12 provoacă oboseală, slăbiciune, constipație, pierderea poftei de mâncare, scăderea în greutate și anemie megaloblastică. De asemenea, pot apărea probleme nervoase, cum ar fi amorțeala și furnicăturile la mâini și picioare.

Alte simptome ale deficienței de vitamina B12 includ probleme cu echilibrul, depresia, confuzia, demența, memoria slabă și durere la nivelul gurii sau al limbii. Deficitul de vitamina B12 poate deteriora sistemul nervos chiar și la persoanele care nu au anemie, de aceea este important să tratați o deficiență cât mai curând posibil.

La sugari, semnele unei deficiențe de vitamina B12 includ FTT ( când un copil nu respectă standardele de creștere - o situație în care un copil este subnutrit.), probleme cu mișcarea, întârzieri în atingerea reperelor tipice de dezvoltare și anemie megaloblastică.

Cantități mari de acid folic pot ascunde o deficiență de vitamina B12 prin corectarea anemiei megaloblastice, un semn distinctiv al deficitului de vitamina B12. Dar acidul folic nu corectează deteriorarea progresivă a sistemului nervos pe care o cauzează și deficiența de vitamina B12. Din acest motiv, adulții sănătoși nu ar trebui să ia mai mult de 1.000 mcg de acid folic pe zi.

O cantitate prea mare de Vitamina B12 poate fi dăunătoare?

Institutul de Medicina SUA nu a stabilit o limită superioară pentru vitamina B12 din cauza potențialului său scăzut de toxicitate. În aporturile de referință dietetică: tiamina, riboflavina, niacina, vitamina B6, folatul, vitamina B12, acidul pantotenic, biotina și colina,

I.M. afirmă că „niciun efect advers nu a fost asociat cu aportul în exces de vitamina B12 din alimente și suplimente la persoanele sănătoase ”.

  Această pagină oferă informații care nu ar trebui să ia locul consultărilor medicale. Vă recomandăm să discutați cu medicul sau dieteticianul dvs. despre utilizarea suplimentelor alimentare pentru susţinerea sănătăţii dvs.