Important!
Magazinele NeoLife sunt în curs de unificare, motiv pentru care opţiune de comandă online este blocată.
Puteţi să utilizaţi în continuare site-ul, însă comenzile trebuie lansate pe platforma oficială www.neolifeshop.ro sau telefonic la 0727 317 047

Totul despre Vitamina A

Ce este şi ce rol are Vitamina A?

Vitamina A este o vitamină solubilă în grăsimi care este prezentă în mod natural în multe alimente. Există două tipuri diferite de vitamina A.

Primul tip, vitamina A preformată, se găsește în carne, păsări de curte, pește și produse lactate. Al doilea tip, provitamina A, se găsește în fructe, legume și alte produse pe bază de plante. Cel mai frecvent tip de provitamină A în alimente și suplimente alimentare este beta-carotenul.

Vitamina A este importantă pentru vederea normală, sistemul imunitar și reproductiv. Vitamina A ajută, de asemenea, inima, plămânii, rinichii și alte organe să funcționeze corect.

De câtă vitamină A am nevoie?

Cantitatea de vitamina A de care ai nevoie depinde de vârsta ta și de sex. Cantitățile zilnice medii recomandate sunt enumerate mai jos în micrograme (mcg)

Nutriţie integrală Pro Vitality+

Nutriţie integrală Pro Vitality+

201.39 lei Preţ informativ
Etapa de viață Recomandare*
Naștere până la 6 luni 400 mcg
Sugarii 7–12 luni 500 mcg
Copii 1–3 ani 300 mcg
Copii 4–8 ani 400 mcg
Copii între 9-13 ani 600 mcg
Băieți adolescenți 14-18 ani 900 mcg
Fete adolescente de 14-18 ani 700 mcg
Bărbați adulți 900 mcg
Femei adulte 700 mcg
Adolescente gravide 750 mcg
Femeile gravide 770 mcg
Adolescente care alăptează 1200 mcg
Femei care alăptează 1300 mcg
*doza zilnică recomandată conform Institutului Național de Sănătate S.U.A

Ce alimente conţin Vitamina A?

Puteți obține cantitățile recomandate de Vitamina A consumând o varietate de alimente, inclusiv următoarele:

  • Ficat de vită și alte organe din carne (dar aceste alimente au și un nivel ridicat de colesterol, deci limitează cantitatea pe care o consumi). Unele tipuri de pește, cum ar fi somonul.
  • Legume cu frunze verzi și alte legume verzi, portocalii și galbene, cum ar fi broccoli, morcovi și dovlecei.
  • Fructe, inclusiv cantaloupe (pepene galben), caise și mango.
  • Produsele lactate, care sunt printre sursele majore de vitamina A.
  • Cereale pentru micul dejun fortificat.

Ce se întâmplă dacă nu am suficientă vitamina A?

Deficitul de vitamina A este rar în Statele Unite, deși este frecvent în multe țări în curs de dezvoltare. Cel mai frecvent simptom al deficienței de vitamina A la copiii mici și femeile însărcinate este o afecțiune a ochilor numită xeroftalmie. Xeroftalmia este incapacitatea de a vedea la lumină scăzută și poate duce la orbire dacă nu este tratată.

O cantitate prea mare de Vitamina A poate fi dăunătoare?

Da, aporturile mari de unele forme de vitamina A pot fi dăunătoare. Limitele superioare zilnice pentru vitamina A preformată sunt enumerate mai jos. Aceste niveluri nu se aplică persoanelor care iau vitamina A din motive medicale sub îngrijirea unui medic. Limitele superioare pentru beta-caroten și alte forme de provitamină A nu au fost stabilite.

Etapa de viață Limită superioară*
Naștere până la 12 luni 600 mcg
Copii între 1-3 ani 600 mcg
Copii între 4 și 8 ani 900 mcg
Copii între 9-13 ani 1700 mcg
Adolescenți 14-18 ani 2800 mcg
Adulți de 19 ani și mai mari 3000 mcg
*conform Institutului Național de Sănătate S.U.A

  Această pagină oferă informații care nu ar trebui să ia locul consultărilor medicale. Vă recomandăm să discutați cu medicul sau dieteticianul dvs. despre utilizarea suplimentelor alimentare pentru susţinerea sănătăţii dvs.